8 trucuri pentru a dormi bine

Somnul ne ajuta sa ne „reincarcam bateriile” fara a ingera nici o calorie. Chiar si functionand „cu incetinitorul”, organismul nostru consuma energie, deoarece atunci cand dormim, corpul isi elimina deseurile mai eficient, in mare parte fiindca pozitia orizontala faciliteza schimburile celulare si eliminarea toxinelor.

Asadar, iata cateva trucuri pentru a dormi mai bine:

  • culcati-va cand simtiti ca „acum este momentul”. Se stie ca somnul comporta mai multe cicluri, de aproximativ cate doua ore fiecare. Este bine sa va asezati in pat indata ce simptome ca toropeala, cascatul si senzatia de ochi grei semnaleaza debutul unui nou ciclu;
  • culcati-va in fiecare seara la aceeasi ora, plus sau minus cinsprezece minute. Veti observa, de altfel, ca toropeala (ce indica inceputul unui ciclu) survine intotdeauna aproape in acelasi moment. Astfel veti dormi mai usor.
  • alegeti-va cu atentie locul in care veti dormi; in pat va petreceti, la urma urmei, o treime din viata. Evitati saltelele prea moi sau prea tari, mai cu seama daca sunteti durduliu (durdulie). Primele au tendinta de a favoriza deformarile si durerile de spate, iar celelalte ranesc carnea prinsa intre oasele scheletului si saltea. Daca aveti probleme cu picioarele, nimic nu va impiedica sa dormiti cu ele putin mai sus, ridicand picioarele patului pe un suport. Aceasta pozitie nu este insa recomandata persoanelor care sufera de insuficienta arteriala sau celor cu adevarat obeze, carora le este indicata mai degraba pozitia de somn cu trunchiul ridicat.
  • evitati excitantele: ceai, cafea, racoritoare cu continut de cafeina. In plus, aceste bauturi sunt adesea bogate in zaharuri rapide. Una sau doua cesti de cafea pe zi nu reprezinta nici un pericol, in masura in care nu le beti dupa ora cinsprezece;
  • renuntati la mesele copioase seara; o digestie dificila perturba somnul;
  • evitati carenta de magneziu – prietenul sistemelor nervos si muscular – mancati cereale integrale, legume si fructe uscate, legume verzi , ciocolata si peste;
  • instituiti un „ritual al culcarii”: relaxati-va, intindeti-va si culcati-va gandindu-va la lucruri placute, nicidecum la impozitul ce trebuie platit. Cateva pagini citite inainte de a stinge lumina vor induce somnul mai usor. Persoanele stresate prefera in generala sa adoarma pe fondul unei muzici clasice in surdina;
  • nu incalziti prea mult dormitorul. Noaptea transpiram mai mult decat ziua. In dormitor este recomandabila o temperatura de 15-18 de grade.

Care este secretul tau pentru un somn linistit?

Cu drag,
Iustina

Lasă un răspuns