8 trucuri pentru a dormi bine

JFIF;CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90 C     C   " }!1AQa"q2#BR$3br %&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz w!1AQaq"2B #3Rbr $4%&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz ?KlRcpZwh)NiJ{p#)vӶRQp#KRV Fsq^hGJzJRbb0%KPG\,BS&RۚB 8 I;SX'HfJ6㰢nh fˊi IAI@(nxargV&EPHN)掴3GJ1h7QP.sHp{PjF8Ͻ4}u4uOZjte.;ɮR,*"UAؓYʤc49Odv μopH7#o]n{ʜ,k?S}M=E=1 I/Ӛ.B]ԃKo|֪id֌Qnu?qp~Xr7͚ۃU.JkT 1ZiAFk˞22:,<[>)y&cSXx#b kZ ,HX -4=qhuL 3}k돂(QHHuuqi=&xyDt-3ľ EӼH/n{tiVmN!A'+|>[xO}ʽK$Uaa1^Tqզ=j~pudY+<Êo5{9c~7 jJ7PPWoῈ%An:WKJqiҟ2O|cѼSg pm'ʾ7thi1"Hcw[kcK=?J4jE^סZXd+.V-uNG5[D]*Z< 𵖥fck:zoCG&Hȧ׬EG".n^Q/AfI@8U=+ fM'FEkӍHGkc9.0kҮ \0"*bQ{<$3 +~nq\޴MS©މ.0ƽKQK`8okŭ&)+еuzhWp<E))Dֵxe=5GنR m+K SQh|J\ڌ#rt?OzG0ucamq] 8f'4yze0|cVner+^ƲKk8?wUN>+߄+𢖼h_Wv΅z/SY#I{LoyX2 0*è#jH"}A[e='mo5)YXnяq^]\T9*]I=kN]sX𝧎*狱#ү^ B%(b9Ev' I[ ]Vg3lE>.bR@~WFJJ'f|'Zq+TV.Bxu((2@Z K:VjkCNψ/yxVu582#hp ؏oJjBo E4#pEE-;+Sbu%]JR\"0kn^׵Mu;o!Aױ+x*HM:RڶrzV=K#F9P~yQN+LeUH,zfbgLt8˩2fo[nB2ݸ{=0jnT/hr?Ͻx@kqU:f}Ng5r9(hw~~8#l502P G|W9#nj~[xF:~5RjYj^GuG*R?LN_JJkW%?4_W=-[|6p,:^w+30…۶:i|1rm&lS?ʾh.n0$dqp}Ie.**/ٿ{c-:9 L~Tt@=]2#@ ~>NK 1\dɸ:Pը\}+ѳG< ZtyZWH:\{ю*ZOt8:9x{r} u?_c^jdRүt\02cQk;voxOKF-i2 #W_.Ra3ʴRh#_KowrInCO;Kp! 0Q+ϼGK5a}3Rk , vsv6 [a(,<z2-\?0_jO`~g>Sh{տ [|s^I =9^`}i܃{V =J12Nï`{g4l6WkVsG|CGzlzW/XR[&7!F')eb0iw⻘.E'IMtszk%KH 6V;=?.o08:Cֹ?>T@1^QzT)S Xi%s ;֗.Οm=y3ȡ#9W[9;ɞ0 =^BLځnW7j6 k@@?5ts$(L_ԫcO[ˈ۱-tV+6t7nz}MD S߹5-C\?2H{ y+ogin|+d|?F$zU3pH$O _zЁHnB"o8QhQMׁ[:UYP'NQ^a 0QU-W?] UNnΫu+^wYW*=NC(qTd.A/J[Գw8~gkeIhoѷ!=Uܮ{W/sP__5?x'52cp |:6}WY:vO |<|;+^<羻; g$%xFZp+\y_^]Ϡ}{u9tV0{WՕ5&z6GU"zWca;O י tFQU3N0kJR|ᬓ\i$TE/#*עxS[}MiupC^k=3c}nsqxr;*/q gIvrFy4/̟Z۩ ޜ,qU{om9Ǩ7ںlT.r]gTpG5BK֕NIjXXk;\Nfh +&nmQ{V Mdgb[m5BXHڐA׿V-%-Ƥmrл =1[&L/M{2rGνqHm_1Ɯϛܽ6@M1e@} s}Ɯߺ#crΩsܾ* %^XnPLR Ednv~z+VK̂B~\t6gyol/FR?dmDΰr6Ǥx_v50pj]&WME{\Z}R *9kyƏ^).X3"^Gqia0U1oz&dǪڲ~7`EJ.!qҾT3qWY0=2Xn#flv[/Yhjcqcis%̆V')+t$ cȌA+=h'yzn bqSFāZI ʡ;kp8 ׊+uCL1hkF.aB<*M3o' h|P:ݦs r I,㴦BW_x1 E*qZ7~O Ys2XQ43SEkd˄BWVi|j>*wФs:/W$]"#+Gď QE/e nQvG?I|t5 %mۉXEruѯ949[Se1`)W!>!YedPh#7=So?|2˯c >~;⁣8ރ_`QJ2wQ+\_x¾!;;[XNVDrBUH-zQEwE+ (⑤=J(6TiU袀4=68T(Տ*z}h
Warning: fopen(http://i1.wp.com/frumusetefeminina.ro/wp-content/uploads/2013/03/2.jpg?resize=330%2C221-200x200.jpg?resize=330%2c221.jpg) [function.fopen]: failed to open stream: HTTP wrapper does not support writeable connections in /home/razvan35/public_html/frumusetefeminina.ro/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 396

8 trucuri pentru a dormi bine

Som­nul né ajuta sa né “rein­car­cam bateri­ile” fara a ingera nici o calo­rie. Chiar si func­tio­nand “cu ince­tini­torul”, organ­is­mul nos­tru con­suma energie, deoarece atunci cand dormim, cor­pul isi elim­ina deseurile mai efi­cient, in mare parte fiindca pozi­tia ori­zon­tala faciliteza schim­burile celu­lare si elim­inarea toxinelor.

Asadar, iata cat­eva tru­curi pen­tru a dormi mai bine:

  • culcati-​va cand simtiti ca “acum este momen­tul”. Se stie ca som­nul com­porta mai multe cicluri, de aprox­i­ma­tiv cate doua ore fiecare. Este bine sa va asezati in pat indata ce simp­tome ca toro­peala, cas­catul si sen­za­tia de ochi grei sem­naleaza debu­tul unui nou ciclu;
  • culcati-​va in fiecare seara la aceeasi ora, plus sau minus cin­sprezece minute. Veti observa, de alt­fel, ca toro­peala (ce indica inceputul unui ciclu) survine intot­deauna aproape in ace­lasi moment. Ast­fel veti dormi mai usor.
  • alegeti-​va cu aten­tie locul in care veti dormi; in pat va petre­ceti, la urma urmei, o treime din viata. Evi­tati saltelele prea moi sau prea tari, mai cu seama daca sun­teti dur­duliu (dur­dulie). Primele au tend­inta de a favoriza defor­mar­ile si durerile de spate, iar cele­lalte ranesc carnea prinsa intre oasele schele­tu­lui si saltea. Daca aveti prob­leme cu picioarele, nimic nu va impied­ica sa dor­miti cu ele putin mai sus, ridi­cand picioarele pat­u­lui pe un suport. Aceasta poz­i­tie nu este insa reco­man­data per­soanelor care sufera de insu­fi­cienta arte­ri­ala sau celor cu ade­varat obeze, carora le este indi­cata mai degraba pozi­tia de somn cu trunchiul ridicat.
  • evi­tati exci­tan­tele: ceai, cafea, racori­toare cu con­tinut de cafeina. In plus, aceste bau­turi sunt ade­sea bogate in zaharuri rapide. Una sau doua cesti de cafea pe zi nu reprez­inta nici un peri­col, in masura in care nu le beti dupa ora cinsprezece;
  • renun­tati la mesele copioase seara; o digestie difi­cila per­turba somnul;
  • evi­tati carenta de mag­neziu — pri­etenul sis­temelor ner­vos si mus­cu­lar — man­cati cereale inte­grale, legume si fructe uscate, legume verzi , cio­co­lata si peste;
  • insti­tu­iti un “rit­ual al cul­carii”: relaxati-​va, intindeti-​va si culcati-​va gandindu-​va la lucruri pla­cute, nicide­cum la impoz­i­tul ce tre­buie platit. Cat­eva pagini citite inainte de a stinge lumina vor induce som­nul mai usor. Per­soanele stre­sate prefera in gen­er­ala sa adoarma pe fon­dul unei muzici cla­sice in surdina;
  • nu incalz­iti prea mult dor­mi­torul. Noaptea tran­spi­ram mai mult decat ziua. In dor­mi­tor este reco­mand­abila o tem­per­atura de 15 – 18 de grade.

Care este secre­tul tau pen­tru un somn linistit?

Cu drag,
Iustina

Somnul ne ajuta sa ne “reincarcam bateriile” fara a ingera nici o calorie. Chiar si functionand “cu incetinitorul”, organismul nostru consuma energie, deoarece atunci cand dormim, corpul isi elimina deseurile mai eficient, in mare parte fiindca pozitia orizontala faciliteza schimburile celulare si eliminarea toxinelor.

Asadar, iata cateva trucuri pentru a dormi mai bine:

  • culcati-va cand simtiti ca “acum este momentul”. Se stie ca somnul comporta mai multe cicluri, de aproximativ cate doua ore fiecare. Este bine sa va asezati in pat indata ce simptome ca toropeala, cascatul si senzatia de ochi grei semnaleaza debutul unui nou ciclu;
  • culcati-va in fiecare seara la aceeasi ora, plus sau minus cinsprezece minute. Veti observa, de altfel, ca toropeala (ce indica inceputul unui ciclu) survine intotdeauna aproape in acelasi moment. Astfel veti dormi mai usor.
  • alegeti-va cu atentie locul in care veti dormi; in pat va petreceti, la urma urmei, o treime din viata. Evitati saltelele prea moi sau prea tari, mai cu seama daca sunteti durduliu (durdulie). Primele au tendinta de a favoriza deformarile si durerile de spate, iar celelalte ranesc carnea prinsa intre oasele scheletului si saltea. Daca aveti probleme cu picioarele, nimic nu va impiedica sa dormiti cu ele putin mai sus, ridicand picioarele patului pe un suport. Aceasta pozitie nu este insa recomandata persoanelor care sufera de insuficienta arteriala sau celor cu adevarat obeze, carora le este indicata mai degraba pozitia de somn cu trunchiul ridicat.
  • evitati excitantele: ceai, cafea, racoritoare cu continut de cafeina. In plus, aceste bauturi sunt adesea bogate in zaharuri rapide. Una sau doua cesti de cafea pe zi nu reprezinta nici un pericol, in masura in care nu le beti dupa ora cinsprezece;
  • renuntati la mesele copioase seara; o digestie dificila perturba somnul;
  • evitati carenta de magneziu – prietenul sistemelor nervos si muscular – mancati cereale integrale, legume si fructe uscate, legume verzi , ciocolata si peste;
  • instituiti un “ritual al culcarii”: relaxati-va, intindeti-va si culcati-va gandindu-va la lucruri placute, nicidecum la impozitul ce trebuie platit. Cateva pagini citite inainte de a stinge lumina vor induce somnul mai usor. Persoanele stresate prefera in generala sa adoarma pe fondul unei muzici clasice in surdina;
  • nu incalziti prea mult dormitorul. Noaptea transpiram mai mult decat ziua. In dormitor este recomandabila o temperatura de 15-18 de grade.

Care este secretul tau pentru un somn linistit?

Cu drag,
Iustina

Nu faci parte din comunitatea noastra? Afla de aici de ce iti sugeram sa te abonezi.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>