Poftele exagerate – de ce apar si ce inseamna

Pofta exagerata de mancare se datoreaza, in principal, gresitei gestionari a consumului de alimente.
Poftele pentru anumite alimente apar atunci cand consumam alimente industriale rafinate, cu incarcatura glicemica ridicata si densitate nutritionala scazuta in cadrul unor diete monotone care nu ne pot furniza nutrientii necesari sanatatii organismului.

Asadar…

Pofta de dulce 

in conditiile unei diete echilibrate si diversificate este normala, insa problemele incep atunci cand nu ne putem abtine de la consumul de dulciuri. Atunci cand poftim tot timpul la dulce s-ar putea,  in faza incipienta, sa suferim de o carenta de crom si magneziu.

Cromul este necesar pentru producerea factorului de toleranta la glucoza (GTF), care este absolut necesar pentru functionarea normala a hormonului hipoglicemiant – insulina. Cand insulina nu mai poate transporta sange in interiorul celulelor pentru a fi transformata in energie, celulele sunt permanent infometate, inducand dorinta de dulce.
Apare, astfel, paradoxul diabetului, cand in sange avem o cantitate mare de glucoza dar aceasta nu poate fi consumata de celule, datorita faptului ca insulina „defecta” nu o poate introduce in celule.
Surplusul de glucoza este transformat de metabolism in grasime, care se depune in adipocite, in timp devenind supraponderali si obezi.

Surse de crom: Cele mai bogate alimente in crom existente in prezent pe piata sunt drojdia de bere, painea integrala, painea de secara, scoicile, mazarea, cerealele pentru micul-dejun, cartofii sau germenii de grau. Alternativ se poate apela si la verdeturi si fructe precum ardeii iuti, merele ori pastarnacul, dar si la unt, oua, branzeturi sau carnea de pasare. Cromul nu poate fi produs de organismul uman si de aceea este absolut obligatoriu sa ni-l procuram din hrana zilnica.

tumblr_m5u99xi3Iu1rp1lqoo1_500_largePofta de sarat

poate indica o lipsa de calciu si de potasiu. Se cunoaste ca sodiul (Na) este un antagonist al potasiului (K) si al calciului (Ca), determinand eliminarea acestora din oase, plasma sanguina si celulele corpului.
De aceea, excesul de sare de bucatarie (NaCl) grabeste atat aparitia osteoporozei (fragilitatea oaselor), aparitia batailor neregulate ale inimii cat si crampe musculare, nervozitate, irascibilitate.

Se recomanda, in aceste cazuri, cresterea consumului de fructe si legume, care sunt principalele surse de potasiu (de exemplu – banane, portocale, grapefruit, kiwi, curmale, prune, avocado, caise, iar ca legume – cartofii rosii) si de produse lactate probiotice (iaurt natur, sana, kefir), surse valoroase de calciu impreuna cu fasolea, alunele, nucile, sardinele, patrunjelul frunze, branzeturile etc.

Pofta de cafea

cafea 2

poate trada o lipsa de sulf (S) si de fier (Fe). Sulful este un constituent al proteinelor, inclusiv al celor cu functii hormonale cu rol esential in reglarea metabolismelor si comportamentului alimentar. Este, de asemenea, constituent al unor vitamine din grupul B, favorizeaza secretia biliara, participa la reactiile de anihilare a radicalilor liberi, mentine sanatatea pielii, parului, unghiilor.

Surse bune de sulf sunt: carnea, pestele, ouale, lactatele, varza, broccoli, conopida, cerealele integrale, germenii proaspeti de grau, lintea, nautul, ceapa, usturoiul.
Fierul este de asemenea un element vital. gasindu-se in organe de animale, oua, ciuperci, patrunjel frunze, boia de ardei, cacao-ciocolata neagra.

* extras din cartea „Si noi ce mai mancam… ca sa slabim?„, de dr. Gheorghe Mencinicopschi

Ti-e pofta de ceva „bun”? Daca da, de ce anume?

Lasă un răspuns