Poftele exagerate – de ce apar si ce inseamna

JFIF;CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 90 C     C   " }!1AQa"q2#BR$3br %&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz w!1AQaq"2B #3Rbr $4%&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz ?E3x~QZH?Jb꟤KcϬ|+T[B\޷Ŷ:xN6Ak1b*B$W4F)Ӛc5۫h4 d_*eVѩ:0Ve3I [IQ\O&[H?tWA|ÑTsם3*t%~gnNTJjZ&y\h-ay PIǿ[x^aZN4 +3!B );\0:ՠN-gJON#_}޵ptB/iV \>zv9 ?CA x C6 J1 {cV{@uRMjs=# vϮ(EUAJefXDU5X7n+79]Uxq[5HMUӬg5ՌMNkȫYF-u:cʾ&3{" kU]oyQ\%W_d \*}o|*PzQ)Vm݊K-ivpQnj쥈Sz/: E,.D 4;+M:0 c ?J-dAk֋RI_+E[ \F J qg^[7qscInO.ʠ'Zof|$;>uDҵg*Cj륿e|C \iw"qzknk~P:fY$@xֹ>ZT=4izږy{3G!5:u>4_CH-nWEd(Oh_jQ -Ljh<)pun ?:1OE*nKo:kk-N-"mO&/i'kXM>P$`޼fεKFx:mz1:O>-wu?yy+|3~0%D[9Y+{7tk񧏿e:f|EY`b#|9i~vMf_ΫitMF[ :hEOZb* U-[{1ab:6Qvm4մ<0rky5R.q_:9I⨚K l\'&x8" =yޚYmH*Vݵ=lt4ږnTe9{kxE"c'=g͜IpW;}I?} ?b+ʵ W?,-l2 4+XUrLLj,!Z^c*3"qF6UUgjvZJ.^qzmhc=mpZV1Ǣgg9 ~s_C#G4fkF{ehbhq@v 4=kWxCz>7.a{簯O]?nn+P{)u, w(% RRm-U*˥V}+7Fn5X`P5/۩KGǙ$W7K,!f¡5? V s}Kcwz:E[Z%8y=GW͟#/V/t6wU,α) |\¼֭^l= 'h'SMxYѷ`oJ󜨤ixK -;xx ,H> 9 Nº\0٪̪F g'Qq?82iuz~^/㇄4kI;O7 eF(09B#[״3xHio%܎ċ/,OA ;mCT-#giAņrHwQ^w?tc@7cS[8 ygW_ne9IBJ򾏵o&iхHJ*+mtiޖvզ3!QZԠ֭r—$Mt~ {xװ@h@*$<;"dl ߑdWJL=KMYc(*x^gО񬗞4!W.-g1e==KoᴱGo 1~Oí5Fcs.ߨ;}I7~/\D;I.qOtgR]|n/J#KN>U7x*. ,a rO|ksŏksiI[ C<_?oep2|4O;(5d&]imΧcGKy\seZ%{Zu.u{mNyQUZE^VhpB׉[}#PAo8\L_M4~ - .=q_NJSIݫ-}žgFxe*_`XP/wpKly-emWnXڪZEw=*m3о4Ti[rvV!mn_٧rZj(5&J[*l>-)KwSsO?l浱] kxvwZr͕{/-^LNÅ ➣/">6j~2=t1pe2(.RC΅ivIp+bq8?JWOK}6ؓ )ׯs\cR?#?oZԧ99ulzI);iubx.K%rL#v6n-Z䩊1l7v:=Z󧮼ַe՞(ugt5熭m@m*۸8s\@US08]T~CWiF;#9S&&8RhM.V^E18&|W]j@0Os^AQZ"(J^^`毖jcnpG!ˁow#=x,g-VbԑHcpè9'z3m{gEo Āp0kȭ!{{Xʉ'bR,p2ksjpGofc~iurRA9lUXvGT2ZvQNMI\`0>)XPg<J }T5TmM$E@B1^3ڦ\ 9ZVK,fo^Xlܤ%\JA5M- aa˽!$c5HmJoguCm!E^+CG>(Ӵ+,u'n[f5jڧ1r(!$dWEe5.Q n|)quu$jfګޡ:QZ;K=b6\ԜO<'XouK~A|zWT!m7A*liv|Ws_={yZF4#/O'Y-!ckE=ƚz_i&x}ۃc?CO|@!2fR3u8ʒ[dl ry?YD? :BT'w_e"2v4mmw5-nTRm`(.4w!f7!O+ס?|oJM7DG0cI׏ZeMԗ5wcu**7}Y22N.- tDve=|CSG"C h?oS:iֱƒ{ϗGIzd }jgS5MeL$(}J#Nzmk ^)Ӭ~(P?~|PRMmmM DL pG_Eufeq.X Њ7.KϴDV6 N*֙? M ~7|W|ֿ%\7zm.cG!d|O^6es{ҿJxFvG0ҭQҢǩZ͍J!qXZͮm 5̾Qc- E>޿z]=_SMm#'U 7кxa-IjRjWj^~ A$HмUf˞&mR@ߥR񗌴/Zn dmcsqw?֮J*TS8CID%b@6 w=M:$/mIA#l~UhL4C^YI,GBZT%g2L9'I"6䢯}F*=6VJo^k/XAĕf/vˉ%p+Ҽ'Lu)WZxDe;m:,+*@O`) p`O=煢0bvT#x$-=Mx~5j:柨xa$L< /n䪞_s׷3;SiåhZ+xX,AGja+J}ί$"1@7J0n¾&p쐰/gbGs"RT94t@#%Gn+o њe-6Ws(=O8{п/*m<.dЃIg,ϳgh,U=S^E66(Q\VMROSU΋T:\{j҃4Q΋-jj>#H~9v6OYf*ZrZk n$$Xz uSI(ÏrJnzm4 V@s£ia}~mK͊<*0'^itubo[+F7(ò3zxe|q7Jo;E Uiw;^tcM׆.54Kwn_o-qϼ15_&ұisQ}k't 44%+rA5暷_lӵdu91H 8'VTYӴmunh΅/O;7~ Pmel 2:Γ1'#A{y,`/9:WjàO^}[z8 䬣oAMU~ ^:uۈ}GMDlgx%s~+qM5 v͜ipYZOwXϊg[|SeWwp}B$g־?Ɵ;_xk=NxvW?ެ2cֽً^ƶ-lKIKtȯ6v'/_y{Ki3opE17e|m]o{zC3tF j-ǚϢwY%ԧ[JgԞ.D4+Òh]6&fTÐ>7mĿIyݍ 3k?j&u x簂qYyW9Qscڮ[xX%-o-gFd$py~n҄+IM]>O41'ʧ}ly rNDkk}\7Wz.BޑS?w9^xWJDk C(eIFF=+_x{EM#Gd\Dbn: V/?/hu+kNV8#l"߷y*ƍY_[セ?;?TiTm=ZU-.W9:G 6F֮Mć;֯I҂w&0\{TL#fMosAԓYw rH'2=-h]t.#[ܙhb>aWIFqU՝j魐jy`OAC5 +{l Mc`?OR':yCU5{{lU\eC}?`_?t> c$$qǘqϭ|wU좜Un":_o e˯OƱ Z#|r:U[Itڶprp-u -89\F{\O;iKxN;eeSH$c~)x ʤA]rŻ[OW~eі]dž~)ڬmeo-7͟º]UtNr0eՁ-q{%9k쯕 3܇Pz3xJ1B9fZmcM4⺯[ZxLhloF@7.t_X+o͟QWÏ-ZI`<1kE>wx\(2GNX^)hzOBZ<;m$ue/~_Oמ7챻W?VG0v78c~%)[.%. %8+4gUDIYYyq҂FmON^_jm& y!#ᦽGYRhQ,)xI=& h";\0 '95Mx-?}_ԜR-nvR-ѳwxCZVe2NKR@f[Z CKap$; MbxJ,Z$m}2sUZK؀ckOVʂ#}RsVN:Zi~"\MJceYOtMWѰi*K,)EN\tM4DgPsk)}+O;hB5G:g.Zw 1=corH춖bGo E"йzc0T{ Nӆsʿ|_gu ַ?ig3Jz5K VV'Qz4:jՑTiq0[)Dk#?&8ސ13V/d9e }kr+ PSKO>4R9b `YN~mdV]ㄨ8珤[+yy,˚pǧ]/;ZO獸#8z-$kb7%>R8Wc#SIV6Y5VkIR_qᬐ|7$G_ @| y:cA;qw_ah|*|ƊqK2d:F+(v]Uc ̤1e|tTAyA}se%?=!.p8V4CzJsC}82u mGR=4ŰVxO|jK{0b.HʻҮ&/ &Y"`\GĻ[_j FŲyU=:zq^}Eak Ԅ֗8}F|e30R׵G^hMNZ/|)u1[u죄2QF;{+NOߨQN8{{I#֡K:9=s^s/qkiZp䧗nA_ɩ3ifVi7k<5Jsp|p fPwzU6h#>>(ƆIJ8z)kM2 n+.9ݻ?^O}8nwpJf XF2O0MnW^C Zs~~6Ji0r?i^ ZtMrQ\u?3mm<-jZhHޤdb}3ZKgf%#?3]V8|DTU<?Z/ [#uԲJ+WaSK~ֳ 66НD(qj 8I?J41B;]Vp=5Vhӊ9d~RV1V<4Q]ǙЙK[vD.͒:ER} Fȇ#iL&(f u+܁I郚#;8+փ9J,w;vWQE>Tek['TU9~1SIX.`S崄1LQTZ4(AS)ͦ"P:QT4M"8=t&4>EvbԦч%Ahi݉c!@0W?J([9~E!V-QRRwblQL
Warning: fopen(http://i2.wp.com/frumusetefeminina.ro/wp-content/uploads/2013/03/tumblr_mkcsjv2DdT1rczrweo1_500_large.jpg?resize=500%2C395-200x200.jpg?resize=500%2c395.jpg) [function.fopen]: failed to open stream: HTTP wrapper does not support writeable connections in /home/razvan35/public_html/frumusetefeminina.ro/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 396

Poftele exagerate - de ce apar si ce inseamna

Pofta exager­ata de man­care se datore­aza, in prin­ci­pal, gre­sitei ges­tionari a con­sumu­lui de ali­mente.
Poftele pen­tru anu­mite ali­mente apar atunci cand con­sumam ali­mente indus­tri­ale rafi­nate, cu incar­catura glicem­ica ridi­cata si den­si­tate nutri­tion­ala scazuta in cadrul unor diete monot­one care nu né pot furniza nutri­en­tii nece­sari sanatatii organismului.

Asadar…

Pofta de dulce 

in con­di­ti­ile unei diete echili­brate si diver­sifi­cate este nor­mala, insa prob­lemele incep atunci cand nu né putem abtine de la con­sumul de dul­ci­uri. Atunci cand pof­tim tot tim­pul la dulce s-​ar putea, in faza incip­i­enta, sa suferim de o carenta de crom si magneziu.

Cro­mul este nece­sar pen­tru pro­duc­erea fac­toru­lui de tol­er­anta la glu­coza (GTF), care este abso­lut nece­sar pen­tru func­tionarea nor­mala a hor­monu­lui hipoglicemi­ant — insulina. Cand insulina nu mai poate trans­porta sange in inte­ri­orul celulelor pen­tru a fi trans­for­mata in energie, celulele sunt per­ma­nent infometate, ind­u­cand dor­inta de dulce.
Apare, ast­fel, para­doxul dia­betu­lui, cand in sange avem o can­ti­tate mare de glu­coza dar aceasta nu poate fi con­sumata de celule, datorita fap­tu­lui ca insulina “defecta” nu o poate intro­duce in celule.
Sur­plusul de glu­coza este trans­for­mat de metab­o­lism in grasime, care se depune in adipocite, in timp devenind suprapon­der­ali si obezi.

Surse de crom: Cele mai bogate ali­mente in crom exis­tente in prezent pe piata sunt dro­j­dia de bere, painea inte­grala, painea de secara, scoicile, mazarea, cerealele pen­tru micul-​dejun, cartofii sau ger­menii de grau. Alter­na­tiv se poate apela si la verde­turi si fructe pre­cum ardeii iuti, merele ori pas­tar­nacul, dar si la unt, oua, branze­turi sau carnea de pasare. Cro­mul nu poate fi pro­dus de organ­is­mul uman si de aceea este abso­lut oblig­a­to­riu sa ni-​l procu­ram din hrana zilnica.

tumblr_m5u99xi3Iu1rp1lqoo1_500_largePofta de sarat

poate indica o lipsa de cal­ciu si de pota­siu. Se cunoaste ca sodiul (Na) este un antag­o­nist al pota­si­u­lui (K) si al cal­ci­u­lui (Ca), deter­mi­nand elim­inarea aces­tora din oase, plasma san­guina si celulele cor­pu­lui.
De aceea, exce­sul de sare de bucatarie (NaCl) grabeste atat apari­tia osteo­porozei (fragili­tatea oaselor), apari­tia batai­lor nereg­u­late ale inimii cat si crampe mus­cu­lare, ner­voz­i­tate, irascibilitate.

Se reco­manda, in aceste cazuri, cresterea con­sumu­lui de fructe si legume, care sunt prin­ci­palele surse de pota­siu (de exem­plu - banane, por­to­cale, grape­fruit, kiwi, cur­male, prune, avo­cado, caise, iar ca legume — cartofii rosii) si de pro­duse lac­tate pro­bi­o­tice (iaurt natur, sana, kefir), surse val­oroase de cal­ciu impre­una cu fasolea, alunele, nucile, sar­dinele, patrun­jelul frunze, branze­turile etc.

Pofta de cafea

cafea 2

poate trada o lipsa de sulf (S) si de fier (Fe). Sul­ful este un con­stituent al pro­teinelor, inclu­siv al celor cu func­tii hor­monale cu rol esen­tial in reglarea metab­o­lis­melor si com­por­ta­men­tu­lui ali­men­tar. Este, de aseme­nea, con­stituent al unor vit­a­mine din grupul B, favorizeaza secre­tia bil­iara, par­tic­ipa la reac­ti­ile de ani­hi­lare a rad­i­calilor liberi, men­tine sanatatea pielii, paru­lui, unghiilor.

Surse bune de sulf sunt: carnea, pestele, ouale, lac­tatele, varza, broc­coli, conop­ida, cerealele inte­grale, ger­menii proaspeti de grau, lin­tea, nau­tul, ceapa, ustur­oiul.
Fierul este de aseme­nea un ele­ment vital. gasindu-​se in organe de ani­male, oua, ciu­perci, patrun­jel frunze, boia de ardei, cacao-​ciocolata neagra.

* extras din cartea “Si noi ce mai man­cam… ca sa slabim?”, de dr. Ghe­o­rghe Mencinicopschi

Ti-​e pofta de ceva “bun”? Daca da, de ce anume?

Pofta exagerata de mancare se datoreaza, in principal, gresitei gestionari a consumului de alimente.
Poftele pentru anumite alimente apar atunci cand consumam alimente industriale rafinate, cu incarcatura glicemica ridicata si densitate nutritionala scazuta in cadrul unor diete monotone care nu ne pot furniza nutrientii necesari sanatatii organismului.

Asadar…

Pofta de dulce 

in conditiile unei diete echilibrate si diversificate este normala, insa problemele incep atunci cand nu ne putem abtine de la consumul de dulciuri. Atunci cand poftim tot timpul la dulce s-ar putea,  in faza incipienta, sa suferim de o carenta de crom si magneziu.

Cromul este necesar pentru producerea factorului de toleranta la glucoza (GTF), care este absolut necesar pentru functionarea normala a hormonului hipoglicemiant – insulina. Cand insulina nu mai poate transporta sange in interiorul celulelor pentru a fi transformata in energie, celulele sunt permanent infometate, inducand dorinta de dulce.
Apare, astfel, paradoxul diabetului, cand in sange avem o cantitate mare de glucoza dar aceasta nu poate fi consumata de celule, datorita faptului ca insulina “defecta” nu o poate introduce in celule.
Surplusul de glucoza este transformat de metabolism in grasime, care se depune in adipocite, in timp devenind supraponderali si obezi.

Surse de crom: Cele mai bogate alimente in crom existente in prezent pe piata sunt drojdia de bere, painea integrala, painea de secara, scoicile, mazarea, cerealele pentru micul-dejun, cartofii sau germenii de grau. Alternativ se poate apela si la verdeturi si fructe precum ardeii iuti, merele ori pastarnacul, dar si la unt, oua, branzeturi sau carnea de pasare. Cromul nu poate fi produs de organismul uman si de aceea este absolut obligatoriu sa ni-l procuram din hrana zilnica.

tumblr_m5u99xi3Iu1rp1lqoo1_500_largePofta de sarat

poate indica o lipsa de calciu si de potasiu. Se cunoaste ca sodiul (Na) este un antagonist al potasiului (K) si al calciului (Ca), determinand eliminarea acestora din oase, plasma sanguina si celulele corpului.
De aceea, excesul de sare de bucatarie (NaCl) grabeste atat aparitia osteoporozei (fragilitatea oaselor), aparitia batailor neregulate ale inimii cat si crampe musculare, nervozitate, irascibilitate.

Se recomanda, in aceste cazuri, cresterea consumului de fructe si legume, care sunt principalele surse de potasiu (de exemplu - banane, portocale, grapefruit, kiwi, curmale, prune, avocado, caise, iar ca legume – cartofii rosii) si de produse lactate probiotice (iaurt natur, sana, kefir), surse valoroase de calciu impreuna cu fasolea, alunele, nucile, sardinele, patrunjelul frunze, branzeturile etc.

Pofta de cafea

cafea 2

poate trada o lipsa de sulf (S) si de fier (Fe). Sulful este un constituent al proteinelor, inclusiv al celor cu functii hormonale cu rol esential in reglarea metabolismelor si comportamentului alimentar. Este, de asemenea, constituent al unor vitamine din grupul B, favorizeaza secretia biliara, participa la reactiile de anihilare a radicalilor liberi, mentine sanatatea pielii, parului, unghiilor.

Surse bune de sulf sunt: carnea, pestele, ouale, lactatele, varza, broccoli, conopida, cerealele integrale, germenii proaspeti de grau, lintea, nautul, ceapa, usturoiul.
Fierul este de asemenea un element vital. gasindu-se in organe de animale, oua, ciuperci, patrunjel frunze, boia de ardei, cacao-ciocolata neagra.

* extras din cartea “Si noi ce mai mancam… ca sa slabim?“, de dr. Gheorghe Mencinicopschi

Ti-e pofta de ceva “bun”? Daca da, de ce anume?

Nu faci parte din comunitatea noastra? Afla de aici de ce iti sugeram sa te abonezi.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>